اجاره نامه اموال غیر منقول در کشور ترکیه

فهرست عناوین

اموال غیر منقول چه اموالی هستند

اموال غیر منقول به چه اموالی می گویند؛ اموال غیر منقول در اصطلاح به اموالی گفته می شود که از مکانی به مکان دیگر قابل انتقال نباشد، تنظیم انواع اسناد غیر منقول در دفترخانه مانند خانه، زمین و… اموال جمع مال است و در لغت به معنی خواسته، املاک، اسباب، کالا و ثروت است که در تملک، تصرف و ید کسی باشد.

اموال غیر منقول در ترکیه

ترکیه یکی از بهترین بازارهای دارای آینده روشن در اروپاست. کشور ترکیه با موقعیت استراتژیک خود به عنوان شاهراه و تقاطع اروپا، آسیای میانه و خاورمیانه و جمعیتی بالای هشتاد ملیون نفر دارای صنعت ساختمان قوی که آن را با صنایع تجاری و صنعتی خود ادغام کرده و خود را برای سرمایه گذاری های کلان و فرصت های فوق العاده در این صنعت مهم آماده می کند.

سرمایه گذاری در حوزه اموال غیر منقول طی ده سال اخیر حدود 5. 8% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است که رقم در سطح جهانی بسیار بالاست. بر اساس شاخص قیمت مسکن جهانی  Knight FRANK، ترکیه در شاخص افزایشی قیمت سالیانه در سه ماه­ی سوم سال 2017، از بین 56 کشور، رتبه ششم را کسب کرده است. در حال حاضر ترکیه با پشت سرگذاشتن بازار مسکن کشورهایی مانند استرالیا، لتونی و هندوستان، یکی از بزرگترین و بهترین بازارهای مسکن در دنیا را در دست خود دارد.

یکی از کشورهایی که در بازار مسکن ترکیه سرمایه گذاری خوبی کرده، آمریکاست، در سال 2017 حدود 400 میلیارد دلار آمریکا سرمایه گذاری ملکی کرده است که نقش مهم و بزرگی در بازار مسکن ترکیه دارد. همچنین سال 2017 در فروش مسکن به افراد خارجی به 4. 1 میلیون خانه رسیده است. علی رغم رشد سالهای اخیر، ترکیه از لحاظ میانگین مجموع فضای قابل اجاره به ازای هر نفر، همچنان از میانگین اروپا عقب است. این امر نشان می دهد که ترکیه در زمینه خرده فروشی، همچنان پتانسیل رشد دارد.

 رسمی کردن اجاره نامه در ترکیه

اگر موجر بخواهد اجاره نامه را به ادارات و یا سازمانهای رسمی ارائه دهد، حتماً باید آن را در محضر های ترکیه رسمی کند. باید در نظر داشته باشید که به دفترخانه های ترکیه در زبان ترکی نوتر گفته می شود و اصطلاحاً از واژه نوتر کردن برای رسمی کردن قرارداد اجاره خانه استفاده می شود. برای نوتر کردن اجاره خانه قرارداد اطلاعات کیملیک هر دو طرف و مشخصات و حضور در دفاتر رسمی الزامی می باشد.

کاربردهای اجاره نامه ترکیه

  1. اخذ اقامت ترکیه با اجاره نامه

مهمترین کاربرد تنظیم اجاره نامه ترکیه اخذ اقامت ترکیه می باشد. چنانچه نوتر کردن اجاره را برای اخذ اقامت توریستی ترکیه می خواهید باید به تعداد نفرات آن را نوتر کنید، همچنین اسم تمامی افراد متقاضی اقامت در اجاره نامه باشد.

  • افتتاح حساب بانکی با اجاره نامه

در هنگام افتتاح حساب در ترکیه بانک ها، از شما کارت اقامت و اجاره نامه نوتر شده می خواهند که با نوتر کردن اجاره نامه خود آن را می توانید به بانک ارائه دهید.

  • اجاره نامه ترکیه برای ارائه به سفارت

چنانچه خواهان ارائه مدرک برای اثبات سکونت خود در ترکیه هستید، می توانید اجاره نامه خود را به سفارت ارائه کنید.

  • اجاره نامه برای ارائه به سایت ها

بسیاری از سایت ها برای تأئید محل زندگی شما در ترکیه از شما درخواست ارائه مدارک سکونت می کنند که اجاره نامه یکی از این موارد می باشد.

نکات تنظیم اجاره نامه در کشور ترکیه

اجاره خانه در ترکیه حتماً باید دارای مفاد با تمام جزئیات پرداخت کرایه خانه و شرایط آن باشد. همچنین در تنظیم اجاره خانه توجه داشته باشید که شرایط عودت پول پیش یا همان دپوزیت یه صورت شفاف ذکر شده باشد. همچنین در نظر داشته باشید اگر خانه مبله اجاره کردید می بایس تمام وسایل با جزئیات در اجاره نامه ذکر شود. حتماً اجاره نامه ها را در نوتر تنظیم کنید که به صورت رسمی باشد. مورد دیگری که قابل ذکر است این است که حضور صاحبخانه در نوتر برای تنظیم اجاره نامه الزامی است، همچنین اگر زبان ترکی نمی دانید می بایست مترجم رسمی قسم خورده در نوتر حضور داشته باشد.

هزینه های تنظیم اجاره نامه

در نظر داشته باشید که در هنگام تنظیم اجاره نامه باید 12% اجاره یکسال خانه خود را تحت عنوان کمیسیون به دفتر املاکی پرداخت کنید، چرا که این مورد از موارد بسیار مهم و الزامی در تنظیم اجاره نامه است. تفاوت اجاره نامه رسمی و عادی در چیست؟به همراه فیلم آموزشی

جریمه برای موجران

قیمت اجاره مسکن در ترکیه در 2022 نزدیک به 20% افزایش داشت. بنا بر گزارش بسیاری از خبرگزاریها، کاهش عرضه در بازار مسکن باعث افزایش اجاره شده که این مسئله به نوبه خود موارد پرونده های مربوط به شکایت صاحبخانه ها و مستأجران از یکدیگر را در دادگاه ها بیشتر کرده است. در ترکیه شما می توانید تنها با پاسپورت خود نسبت به اجاره خانه اقدام کنید. برای این کار قراردادی بین شما و صاحبخانه تنظیم می شود که طرفین باید آن را امضاء کنند. این کرایه نامه همانطور که در بالا نیز ذکر شد مانند ایران باید در بنگاه تنظیم و ثبت گردد که اگر بین شما و صاحبخانه اختلاف نظری در آینده به وجود آمد، بتوان از دفتر املاکی برای حل مشکل کمک گرفت. کتاب آموزش تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی

وزارتخانه های مرتبط در حال بررسی گزینه هایی هستند که بتوانند کنترل اجاره مسکن را در دست بگیرند مانند؛ اعمال جریمه برای صاحبخانه هایی که اجاره هایی بیش از نرخ تورم دریافت می کنند، تعیین سقف اجاره بها در شهرهای بزرگ و همچنین ساخت منازل مسکونی توسط شهرداری ها و شرکت های ساختمانی تنها با هدف اجاره دادن.


ویدیوی آموزشی اجاره نامه در کشور ترکیه | اسماعیل وفایی


سوالات متداول

1. اهمیت اموال غیر منقول در کشور ترکیه از چه لحاظ است؟

سرمایه گذاری در حوزه اموال غیر منقول طی ده سال اخیر حدود 5. 8% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است که رقم در سطح جهانی بسیار بالاست. در حال حاضر ترکیه با پشت سرگذاشتن بازار مسکن کشورهایی مانند استرالیا، لتونی و هندوستان، یکی از بزرگترین و بهترین بازارهای مسکن در دنیا را در دست خود دارد.

2. اموال غیر منقول چه اموالی هستند؟

اموال غیر منقول به چه اموالی می گویند؛ اموال غیر منقول در اصطلاح به اموالی گفته می شود که از مکانی به مکان دیگر قابل انتقال نباشد.

3. اجاره نامه رسمی در ترکیه چگونه تنظیم می شود؟

اگر موجر بخواهد اجاره نامه را به ادارات و یا سازمانهای رسمی ارائه دهد، حتماً باید آن را در محضر های ترکیه رسمی کند. باید در نظر داشته باشید که به دفترخانه های ترکیه در زبان ترکی نوتر گفته می شود و اصطلاحاً از واژه نوتر کردن برای رسمی کردن قرارداد اجاره خانه استفاده می شود. برای نوتر کردن اجاره خانه قرارداد اطلاعات کیملیک هر دو طرف و مشخصات و حضور در دفاتر رسمی الزامی می باشد.

4. کاربردهای اجاره نامه در ترکیه چگونه است؟

1.اخذ اقامت ترکیه با اجاره نامه 2.افتتاح حساب بانکی با اجاره نامه 3.اجاره نامه ترکیه برای ارائه به سفارت 4.اجاره نامه برای ارائه به سایت ها

5. جریمه برای موجران در کشور ترکیه چگونه است؟

صاحبخانه هایی که اجاره هایی بیش از نرخ تورم دریافت می کنند، تعیین سقف اجاره بها در شهرهای بزرگ و همچنین ساخت منازل مسکونی توسط شهرداری ها و شرکت های ساختمانی تنها با هدف اجاره دادن، برای آنها جریمه هایی در نظر گرفته شده ا

6. هزینه های تنظیم اجاره نامه در کشوره چه مقدار تعیین شده است؟

در هنگام تنظیم اجاره نامه باید 12% اجاره یکسال خانه خود را تحت عنوان کمیسیون به دفتر املاکی پرداخت کنید، چرا که این مورد از موارد بسیار مهم و الزامی در تنظیم اجاره نامه در کشور ترکیه است.

5/5 - (1 امتیاز)
آموزش غیر حضوری و آنلاین کارآموزی کار در دفاتر اسناد رسمی
دوره های افزایش مهارت های حقوقی
تدریس دروس تخصصی آزمون سردفتری
آموزش غیرحضوری کار در در دفترخانه
ویدیو های جامع آموزشی سردفتری
کتاب آموزش تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی
مشاوره آنلاین حضوری ثبتی دفتر اسناد رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *