جستجوی بلوک و ردیف و اداره مالیاتی مرتبط

فهرست عناوین

گواهی موضوع ماده 187 قانون مالیاتهای مستقیم:

یکی از مستندات قانونی که در هنگام تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی اخذ و استعلام میگردد ،((مفاصاحساب مالیاتی موضوع ماده 187)) میباشد.
در واقع آنچه که مبنای اخذ درآمدهای دولتی از تنظیم سند میباشد همان ارزش معاملاتیست که در گواهی مذکور قید شده و مبنای آن قیمت منطقه بندی ملک مزبور می باشد.
این مفاصاحساب در گذشته به صورت فیزیکی و با فرم مخصوصی که از طرف دفتر خانه به فروشنده داده میشد اخذ میگردید.
در حال حاضر در برخی از انتقالات مثل قطعی یا قطعی_رهنی مراحل تنظیم سند رهنی بانک مسکن و آپارتمانها دفاتر اسناد رسمی میتوانند راسا به صورت سیستمی گواهی مربوطه را از اداره دارایی مورد نظر استعلام و دریافت نمایند.

جستجوی بلوک و ردیف و اداره مالیاتی مرتبط:

برای اخذ مفاصا حساب سیستمی توسط دفترخانه نیاز به اطلاعاتی است که برخی با استناد به پایان کار و صورتمجلس تفکیکی و مبایعه نامه میباشد و یکی از این اطلاعات دستیابی به بلوک و ردیف و اداره دارایی مرتبط با ملک مورد معامله میباشد.بوسیله لینک زیر میتوانید به سایت مربوطه دسترسی و اطلاعات مورد نیاز را بدست بیاورید.

اداره امور مالیاتی.jpg1

سوالات متداول

در چه نوع معاملاتی امکان اخذ گواهی مالیاتی از طیق دفترخانه امکانپذیر نیست؟

در حال حاضر فقط میتوان در معاملات قطعی و قطعی رهنی بصورت سیستمی مفاصاحساب دریافت کرد.لذا در مورد صلح عمری و زمین و سرقفلی و منافع ملک همچنان اخذ مفاصاحساب بصورت فیزیکی امکانپذیر است.

اهمیت اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای دفترخانه چیست؟

طبق قانون دفاتر اسناد رسمی موظف هستند قبل از تنظیم اسناد استعلاماتی را اخذ نمایند.یکی از این مراجع اداره دارایی محل وقوع ملک است.اهمیت دیگر آن بخاطر محاسبه ارزش معاملاتی مورد معامله است که مبنای اخذ و وصول وجوه دولتی و حق التحریر می باشد.

مدارک و اسنادی که دفاتر اسناد رسمی برای اخذ گواهی مالیاتی نیاز دارند چیست؟

اصولا دفاتر اسناد رسمی برای اینکه بتوانند مشخصات مورد نیاز ملک(آپارتمان)را برای اداره دارایی ارسال کنند نیازمند مدارکی هستند از جمله:1_سند مالکیت 2_گواهی پایان کار 3_صورتمجلس تفکیکی 4_مبایعه نامه 5_مشخصات فروشنده و خریدار 6_شماره تماس ثابت و همراه و کد پستی معتبر

قصد انتقال سرقفلی مغازه خود را دارم.آیا دفترخانه میتواند گواهی مالیاتی را استعلام نماید؟

انتقال سرقفلی مستلزم دریافت مفاصاحساب دارایی و نیز مالیات مشاغل میباشد که تعیین مقدار آن فقط توسط ممیزین اداره دارایی امکانپذیر است.پس در این موارد دفاتر اسناد رسمی فرم مخصوص را آماده و ممهور کرده و از مالک میخواهند تا با مراجعه به اداره دارایی مفاصای مشاغل مزبور را دریافت نمایند.

دسترسی به بلوک و ردیف و اداره مالیاتی از چه جهت مورد نیاز دفاتر اسناد رسمی است؟

در ارسال مشخصات ملک مورد معامله یکی از مواردی که باید توسط دفترخانه تکمیل شود اداره دارایی مربوط به محل وقوع ملک است.چرا که اگر از همان بدو شروع عملیات ارسال اداره دارایی به اشتباه تعیین شود پروسه تنظیم سند طولانی میشود.تعیین ردیف و بلوک نیز از جمله اطلاعات مورد نیاز برای ارسالمشخصات مورد معامله میباشد.

5/5 - (18 امتیاز)
آموزش غیر حضوری و آنلاین کارآموزی کار در دفاتر اسناد رسمی
دوره های افزایش مهارت های حقوقی
تدریس دروس تخصصی آزمون سردفتری
آموزش غیرحضوری کار در در دفترخانه
ویدیو های جامع آموزشی سردفتری
کتاب آموزش تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی
مشاوره آنلاین حضوری ثبتی دفتر اسناد رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *