آموزش مهارت و فنون حقوقی و کارآموزی دفاتر خدمات قضایی

نوشته : احسان ثمری

وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه وکالت در دعاوی کیفری ،حقوقی و خانواده

رتبه 19 آزمون وکالت سال 1387 استان تهران

فوق لیسانس حقوق خصوصی

مدرس دوره های کارآموزی مهارت و فنون حقوقی

شماره تماس مستقیم جهت مشاوره دوره های آموزشی :     09123493890

آموزش تجربی مهارت و فنون حقوقی و هدف از گذراندن این دوره و آنچه می‌بایست در این دوره کسب نمود :

در دنیای امروز برخلاف دهه‌های قبل دیگر نمی‌توان بدون داشتن علم و مهارت کافی وارد هر حرفه‌ای شد ، به‌گونه‌ای که شاید در دوره‌های قبل افراد با داشتن کمی سرمایه ، علم و مهارت می‌توانستند مجموعه‌ای را راه‌اندازی و شروع به فعالیت کنند ، لکن امروزه به دلیل افزایش وسعت دایره مهارت‌ها و تخصصی شدن تمام حرف دیگر نمی‌توان بدون داشتن علم و آگاهی و مهارت کامل وارد هر شغل و حرفه‌ و مجموعه‌ای شد ، چراکه حتی ورود به مشاغل و حرفه‌هایی هم که معمولاً نیازی به تحصیلات آکادمیک ندارند از قبیل فروشندگی ، دلالی ، بازاریابی ، ساخت‌وساز ، حمل‌ونقل و ….. بدون آموزش و نهایتاً اخذ مهارت‌های کافی امکان‌پذیر نمی‌باشد.
کسب این مهارت و کارآموزی تخصصی در مشاغلی از قبیل وکالت و سردفتری و از این قبیل که با امور مالی ، حقوقی و جزایی افراد سرو کار دارند نمود بسیار بیشتری پیدا می کند .

هدف از برگزاری دوره های افزایش مهارت های حقوقی و آنچه می‌بایست در این دوره تحصیل نمود :

هرچند امروزه کسب مهارت های لازم جهت راه‌اندازی هر نوع مجموعه ای اختیاری است ولیکن برای برخی حرف که مرتبط با رشته حقوق می باشند مثل نمایندگان حقوقی موسسات وشرکت ها ، به دلیل گستردگی دامنه و حساسیت موقعیتی ، گذراندن مدتی را تحت عنوان آموزش و کارآموزی برای متصدی این حرفه ضروری به نظر میرسد .  
آنچه متقاضی محترم قبل ‌از ورود به این حرفه کسب نموده تماماً موارد تئوری بوده که در یک دوره تحصیلی از منابع درسی کسب شده و آنچه که در کارزار این حرفه به‌صورت تخصصی می‌بایست به کار بسته شود تماماً به‌ صورت تجربی و از طریق کار عملی بدست می‌آید ، که در صورت عدم کسب مهارت های کافی قبل از ورود به این حرفه قطعا ادامه فعالیت ، هم برای متصدی و هم برای مشتریان وی با چالش‌های فراوانی روبرو خواهد بود .مراحل کارآموزی وکالت چیست؟

آموزشگاه آزاد خدمات حقوقی وفاگستر

لذا این مجموعه آموزشی با هدف ارتقاء و بهبود در کسب فنون و مهارت های لازم مختص نمایندگان حقوقی و فارغ التحصیلان رشته حقوق در کمترین بازه زمانی با برگزاری کلاس‌های آموزشی این امکان را برای مخاطبین محترم فراهم ساخته تا با شرکت در کلاس‌های آموزشی این مجموعه تمامی تجارب ، فنون و مهارت‌های این حرفه را در مدت‌ زمانی کم و به‌صورت تئوری تحصیل نمایند.
درنهایت با تلفیق آموزش‌های ارائه‌شده توسط این مجموعه و دانش حقوقی خود بتوانند بهترین خدمات را با کمترین خطای فردی به مشتریان خود ارائه نمایند که قطعا در روند کاریشان و متعاقبا حفظ حقوق مراجعین آنها تأثیرات مثبتی را به ‌همراه خواهد داشت .

مواردی که در کلاس‌های دوره‌ آموزشی افزایش مهارت حقوقی ارائه می‌گردد :

الف ) لایحه نویسی در پرونده‌های حقوقی / کیفری / خانواده و جرائم خاص

که آنچه می‌بایست در بحث لایحه نویسی مورد توجه قرار گیرد ، به‌کارگیری متون و قواعد حقوقی متناسب با موضوع هر دعوا و تقسیم‌بندی لایحه به چند بخش :اصول لایحه نویسی چیست ؟

اول : انتخاب مخاطب و مشخصات پرونده

دوم : مقدمه و خلاصه ماوقع

سوم : شرح دفاعیات

ب ) پرونده خوانی و نحوه‌ی خلاصه برداری از اوراق پرونده‌های قضائی

 که در این مرحله روش تهیه خلاصه برداری مفید از پرونده‌های گوناگون آموزش داده می‌شود به گونه‌ای که در مرحله پرونده خوانی و خلاصه برداری در زمانی کم تمام اطلاعات مورد نیاز از پرونده استخراج شود تا متعاقباً با جمع‌بندی مطالب در فرصتی دیگر لایحه دفاعی تدوین و نهایتاً تقدیم دادگاه گردد .

ج ) نحوه دادخواست نویسی حقوقی / کیفری / ثبتی  که آنچه می‌بایست در خصوص نحوه دادخواست نویسی مورد توجه قرار گیرد :

قرار دادن صحیح خواهان و یا شاکی چه آن‌هایی که اصالتاً خواهان یا شاکی هستند و چه آن‌هایی که با وکالت مع‌الواسطه اقدام به طرح دعوا می‌نمایند با در نظر گرفتن نوع اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی . در بخش دیگر قرار دادن صحیح خواندگان و یا متهمین در هر یک از دعاوی حقوقی و یا کیفری اعم از این‌که خواندگان و یا متهمین اشخاص حقیقی باشند یا اشخاص حقوقی

در بخش دیگر طرح و ارائه صحیح خواسته دعوا و همچنین طرح و ارائه صحیح نوع اتهام در شکوائیه ( در دعاوی کیفری ) . در پایان متن صحیح و متون حقوقی مناسب جهت شرح دادخواست و یا شکوائیه متناسب با موضوع آن می‌باشد .دادخواست چیست و چگونه تنظیم می شود ؟

د ) اصول و فن دفاع در هر یک  از دعاوی

که در این بخش تمامی فنون و ابزارهایی را که میبایست در جلسات رسیدگی در جهت به نتیجه رساندن پرونده بکار گرفته شود آموزش داده می‌شود که شامل روش‌های استراتژیک مستقیم و غیرمستقیم / مهارت‌های قبل و حین مذاکره / نحوه تهیه پرسش‌های متناسب / نحوه جمع‌بندی اطلاعات از شهود و مطلعین / نحوه کنترل رفتاری در مواجهه با متهم یا خوانده دعوا / نحوه استفاده صحیح و به جا از مواد قانونی / عدم استفاده از اظهاراتی که میتواند اقرار تلقی گردد و… می‌باشد که در این مرکز به ‌صورت کاملاً تخصصی تمامی موارد به همراه صدها نکته کاربردی و تجربی دیگر در کلیه دعاوی آموزش داده می‌شود.اصول فن دفاع در وکالت

مزایای شرکت در کلاس‌های آموزشی این مجموعه :

گذراندن دوره های آموزشی این مجموعه به کارآموزان محترم کمک می‌کند تا در حداقل زمان ممکن ، حداکثر آنچه را که می‌بایست در قالب تجربه و کار عملی در طول مسیر کاری خود در تمامی پرونده های حقوقی ، کیفری و ثبتی کسب کنند  را بدون انجام آزمون و خطا تحصیل نمایند .

معایب عدم آموزش و مهارت حقوقی :

همان‌طور که گفته شد کلاس‌های دوره آموزشی این مجموعه روند تحصیل مهارت و فنون در زمینه های مختلف حقوقی را برای مخاطبین محترم تسریع می‌بخشد که قطعا بدون گذراندن کلاس‌های آموزشی ، فرایند کسب مهارت های مزبور در طول مدت زمانی بسیار صورت خواهد گرفت که با وجود ابهامات و چالش های گوناگون درصد امکان بروز خطای حرفه ای نیز بالا خواهد رفت .

از طرفی صورت گرفتن یک خطای حرفه‌ای از طرف متصدی این حرفه ناشی از عدم تسلط کافی و مهارت لازم ، عواقب چندجانبه‌ای را می‌تواند به ‌همراه داشته باشد به‌گونه‌ای که هم حقوق اشخاص ثالث در معرض تضییع قرار می‌گیرد و هم متصدی این حرفه از باب مسئولیت مدنی ضامن جبران خسارات قرار خواهد گرفت .مراحل کارآموزی وکالت چیست؟

هدف آموزشگاه از برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت های حقوقی :

 هدف این مجموعه از برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت های حقوقی ، ارتقا سطح و بهبود در کسب مهارت‌ها و فنون برای نمایندگان حقوقی و تسریع آن در مدت‌زمانی کم می‌باشد چراکه نمایندگان حقوقی به ‌محض اخذ معرفی نامه از شرکت یا موسسه مربوطه مثل یک وکیل حق طرح اکثر دعاوی و دفاع در آنها را در محدوده اختیارات تفویضی خواهند داشت .
لذا داشتن مهارت‌های مزبور برای نمایندگان حقوقی جهت شروع به کار در مدت‌زمانی کم لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد و از طرفی ایجاد تسلط مهارتی در این حرفه ، نه تنها موجبات حفظ حقوق اشخاص ثالث را فراهم میسازد بلکه موجب افزایش اعتماد به‌ نفس و انگیزه مخاطبین نیز در ادامه این مسیر خواهد بود .

کلاس‌های آموزشی مهارت های حقوقی برای چه اشخاصی لازم است :

۱_ فارغ‌التحصیلان رشته حقوق و رشته‌های مرتبط با حقوق که به‌ عنوان نمایندگان حقوقی شرکت‌ها و مؤسسات مشغول بکار شده‌اند و طرح دعاوی و دفاع از حقوق موکلین را در محاکم به عنوان نماینده حقوقی به‌عهده دارند.

2 _ فارغ التحصیلان رشته حقوق که قصد ارایه مشاوره حقوقی را دارند.

نحوه پشتیبانی آموزشگاه :

مجموعه آموزشی به‌جهت بهبود نتیجه کلاس‌های آموزشی برای کارآموزانی که تمامی دوره‌های آموزشی را گذرانده باشند به مدت ۶ ماه تمامی کارآموزان را در روند کاریشان همراهی می‌نماید به‌گونه‌ای که مشاوره و پاسخ به سوالات کارآموزان محترم در این مدت به‌صورت کاملاً رایگان توسط این مجموعه پشتیبانی می‌شود.

آموزشگاه آزاد خدمات حقوقی وفاگستر اولین آموزشگاه تخصصی در زمینه تدریس دوره های کارآموزی سردفتری دوره های آموزش دفتر اسناد رسمی ویژه بازار کار و وکالت آماده برگزاری کلاس های کارآموزی مهارت و فنون حقوقی ، سردفتری و خدمات قضایی زیرنظر سازمان فنی حرفه ای کشور می باشد که در پایان دوره کارآموزی به کارآموزان مدرک معتبر ارائه خواهد نمود.

فیلم زیر را ببینید

نمایش ویدیو درباره کاور آموزش سردفتری

سوالات متداول

کارآموزانی که در دوره کارآموزی علی‌رغم داشتن وکیل سرپرست بنا به دلایلی امکان دسترسی لحظه‌ای و اخذ مشاوره از وکیل سرپرست برایشان میسر نمی باشد./کارآموزانی که علی‌رغم داشتن وکیل سرپرست قصد تحصیل مهارت‌ها و فنون دوره کارآموزی را در بازه زمانی کمتر را دارند/کارآموزان و یا وکلایی که علی‌رغم گذراندن دوره کارآموزی همچنان در روند کاری و پرونده‌هایی با موضوعات جدید دچار ابهامات و چالش می‌باشند/فارغ‌التحصیلان رشته حقوق و رشته‌های مرتبط با حقوق که به‌ عنوان نمایندگان حقوقی شرکت‌ها و مؤسسات مشغول بکار شده‌اند و طرح دعاوی و دفاع از حقوق موکلین را در محاکم به عنوان نماینده حقوقی به‌عهده دارند.

گذراندن کلاس‌های این مجموعه به کارآموزان محترم کمک می‌کند تا در زمانی بسیار کم حداکثر آنچه را که می‌بایست در قالب تجربه و کار عملی در طول کارآموزی و چه‌بسا حتی بعد از دوره کارآموزی بدست بیاورند را بدون انجام آزمون و خطا تحصیل نمایند و تمامی این موارد را در ادامه فعالیت خود به کار ببندند چراکه دوره‌های آموزشی این مجموعه حاصل تجربه کاری بیش ‌از 15 سال فعالیت در حوزه وکالت در تمامی پرونده های حقوقی ، کیفری و ثبتی می‌باشد که با به‌روز بودن تمامی اطلاعات به‌صورت یکجا به کارآموزان محترم ارائه می‌گردد .

 مجموعه آموزشی به‌جهت بهبود نتیجه کلاس‌های آموزشی برای کارآموزانی که تمامی دوره‌های آموزشی را گذرانده باشند به مدت ۶ ماه تمامی کارآموزان را در روند کاریشان همراهی می‌نماید به‌گونه‌ای که مشاوره و پاسخ به سوالات کارآموزان محترم در این مدت به‌صورت کاملاً رایگان توسط این مجموعه پشتیبانی می‌شود.آموزشگاه آزاد خدمات حقوقی دادبان اولین آموزشگاه تخصصی در زمینه تدریس دوره های کارآموزی سردفتری و وکالت آماده برگزاری کلاس های کارآموزی وکالت ، سردفتری و خدمات قضایی زیرنظر سازمان فنی حرفه ای کشور می باشد که در پایان دوره کارآموزی به کارآموزان مدرک معتبر ارائه خواهد نمود.

بله . مطمئنا این دوره از کلاسهای کارآموزی برای شما مفید خواهد بود و در واقع هدف اصلی ما از برگزاری این کلاس ها انتقال مهارت و تخصص کافی به کارآموزان وکالت و سردفتری می باشد.این مجموعه آموزشی با هدف ارتقاء و بهبود در کسب مهارت‌ها و فنون دوره‌های کارآموزی و تسریع آن با برگزاری کلاس‌های آموزشی این امکان را برای کارآموزان محترم فراهم ساخته تا در کنار وکلای محترم سرپرست خود با گذراندن کلاس‌های آموزشی این مجموعه تمامی تجارب فنون و مهارت‌های حرفه وکالت را در مدت‌ زمانی کم و به‌صورت تئوری تحصیل نمایند.

بله . در کلاس های کارآموزی وکالت روش تهیه خلاصه برداری مفید از پرونده‌های گوناگون آموزش داده می‌شود به گونه‌ای که وکیل بتواند در مرحله پرونده خوانی و خلاصه برداری در کوتاه ترین زمان ممکن تمام اطلاعات مورد نیاز را از پرونده استخراج کند تا متعاقباً با جمع‌بندی مطالب در فرصتی دیگر لایحه دفاعی خود را تدوین و نهایتاً تقدیم دادگاه نماید .

4 پاسخ

    1. سلام و عرض ادب. برای اطلاع از چگونگی تشکیل دوره ها و شهریه کلاسها لطفا با آموزشگاه تماس بگیرید. ممنون 33182790

    1. سلام. خوشبختانه استقبال خوبی از دوره ها شده و فارغ التحصیلان حقوق و حتی وکلای تازه کار در دوره ها شرکت می کنند. هدف آموزشگاه جلب رضایت دوستان و ارائه خدمت جدید و کاربردی به متقاضیان هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (26 امتیاز)