محاسبه آنلاین هزینه تنظیم خودرو

فهرست عناوین

محاسبه آنلاین هزینه تنظیم اسناد خودرو های داخلی و خارجی 

محاسبه هزینه تنظیم سند خودرو (آنلاین)

هزینه تنظیم اسناد خودرو اعم از خارجی و داخلی در سال 1399 با توجه به افزایش دو برابری حق الثبت و مالیات نقل و انتقال خودرو افزایش هزینه تنظیم اسناد رسمی در سال1399 افزایش چشمگیری داشت که البته با تصمیم جدید در سال 1400 و عملیاتی شدن آن %40 از خرج محضر خودرو های وارداتی کاهش پیدا کرد . از آنجایی که بسیاری از فروشندگان باید طبق عرف هزینه تنظیم سند قطعی خودرو را پرداخت نمایند بهتر است که از قبل هزینه انتقال خودرو را بدانند.از طریق لینک ذیل می توان به صورت آنلاین هزینه تنظیم سند قطعی خودرو را محاسبه کرد.

                                          ((محاسبه هزینه تنظیم اسناد قطعی خودرو کاملا دقیق می باشد و نیازی به تماس با این دفترخانه نیست))

سوالات متداول 

خوروی سانتافه ای که سال پیش خریداری کردم و امسال فروختم ، هزینه انتقال آن چیزی حدود دو برابر سال گذشته شد.دلیل آن بالا رفتن قیمت خودرو هاست؟

همانطور که در گذشته بیان کردیم با توجه صلاحدید و شرایط موجود ، میزان حق الثبت و مالیات نقل و انتقال دو برابر شده است.و از این بابت بخصوص در مورد خودرو های خارجی هزینه بسیار بالا رفته است.پس افزایش هزینه نقل و انتقال ربطی به افزایش قیمت خودرو ها ندارد.

در خصوص وکالت فروش وسایط نقلیه موتوری ، در زمان تنظیم سند قطعی هزینه ها به چه شکل محاسبه میشود؟

وکالت فروش از حیث هزینه تنظیم اسناد در حکم تنظیم سند قطعیست.با این تفاوت که خریدار پس از تعویض پلاک می تواند با کلیه مدارک بانضمام وکالت فروش مربوطه به هر یک از دفاتر مراجعه نماید و فقط مبلغ حق التحریر را پرداخته و سند قطعی را تنظیم کند.زیرا در وکالت فروش حق الثبت و مالیات اخذ شده است.البته مشروط بر اینکه نام خریدار تغییر نکند که در این صورت باید مجددا یک هزینه کامل پرداخت کند.

پرداخت هزینه انتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی قانونا بر عهده فروشنده است یا خریدار؟

طبق قانون پرداخت هزینه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی بالمناصفه میباشد ، مگر آنکه طرفین برخلاف آن با یکدیگر توافق نمایند.در حال حاضر آنچه که بیشتر به عنوان عرف شناخته می شود پرداخت تمام هزینه ها توسط فروشنده است.

نحوه محاسبه هزینه اسناد قطعی وسائط نقلیه موتوری بر چه مبنایی میباشد؟

عده ای تصور میکنند که همان مبلغ درج شده در مبایعه نامه تنظیمی فیمابین طرفین ملاک محاسبه هزینه می باشد. لکن این چنین نیست و این اداره دارایی است که هر ساله جدول مالیاتی و ماخذ اخذ هزینه ها را تعیین و به دفاتر اسناد رسمی جهت اجرای آن بصورت سیستمی ارائه میدهد.

4.8/5 - (31 امتیاز)
آموزش غیر حضوری و آنلاین کارآموزی کار در دفاتر اسناد رسمی
دوره های افزایش مهارت های حقوقی
تدریس دروس تخصصی آزمون سردفتری
آموزش غیرحضوری کار در در دفترخانه
ویدیو های جامع آموزشی سردفتری
کتاب آموزش تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی
مشاوره آنلاین حضوری ثبتی دفتر اسناد رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *