آموزش تخصصی و تجربی کار در دفترخانه

قانون 147-148

دفتر اسناد رسمی و کلیه فعالیت های مربوط با آن از جمله مشاغل بسیار حساس سخت و پر استرس می باشد.

اگر چه دفتر اسناد رسمی به عنوان یک نهاد خصوصی تحت هدایت سردفتر می باشد لکن تحت نظارت دقیق قوه قضاییه و تابع قوانین ثبتی و حقوقی و کیفری میباشد.

سردفتران و دفتریاران عزیز پس از آنکه موفق به اخذ ابلاغ سردفتری شدند و از نظر علمی و حقوقی مورد تایید قرار گرفتند حال به مرحله مشکل و بسیار حساسی وارد می شوند که اگر بتوانند ابتدای راه را به طور صحیح شروع کنند می توانند در شغل خود موفق باشند.مشکلات شغل سردفتری چیست؟

برگزاری دوره های افزایش مهارت های حقوقی

واتساپ: 09037900878

در دنیای امروز برخلاف دهه‌های قبل دیگر نمی‌توان بدون داشتن علم و مهارت کافی وارد هر حرفه‌ای شد ، به‌گونه‌ای که شاید در دوره‌های قبل افراد با داشتن کمی سرمایه ، علم و مهارت می‌توانستند مجموعه‌ای را راه‌اندازی و یا شروع به فعالیت در حرفه ای کند ولیکن امروزه به دلیل افزایش وسعت دایره مهارت‌ها و تخصصی شدن تمامی حرف ، بدون داشتن علم و آگاهی و مهارت نسبی ورود به هر حرفه‌ و مجموعه‌ای با چالش های فراوانی همراه خواهد بود ، چراکه حتی ورود به حرفه‌هایی هم که معمولاً نیازی به تحصیلات آکادمی ندارند از قبیل فروشندگی ، دلالی ، بازاریابی ، ساخت ‌و ساز ، حمل‌ونقل و …..  بدون آموزش و نهایتاً اخذ مهارت‌های کافی امکان‌پذیر نمی‌باشد .

لذا هرچند امروزه کسب مهارت های لازم جهت راه‌اندازی هر نوع مجموعه ای اختیاری است ولیکن برای برخی حرف که مرتبط با رشته حقوق میباشند مثل نمایندگان حقوقی موسسات وشرکت ها ، به دلیل گستردگی دامنه و حساسیت موقعیتی ، گذراندن مدتی را تحت عنوان آموزش و کارآموزی برای متصدی این حرفه ضروری به نظر میرسد ، چراکه آنچه متقاضی محترم قبل ‌از ورود به این حرفه کسب نموده تماماً موارد تئوری بوده که در یک دوره تحصیلی از منابع درسی کسب شده و آنچه که در کارزار این حرفه به‌صورت تخصصی می‌بایست به کار بسته شود تماماً به‌ صورت تجربی و از طریق کار عملی بدست می‌آید ، که در صورت عدم کسب مهارت های کافی قبل از ورود به این حرفه قطعا ادامه فعالیت ، هم برای متصدی و هم برای مشتریان وی با چالش‌های فراوانی روبرو خواهد بود .

<<برای آشنایی با فعالیت های آموزشگاه کارآموزی تخصصی سردفتری و وکالت از ویدیوی ذیل دیدن فرمایید >>

فیلم زیر را حتما ببینید

نمایش ویدیو درباره کاور آموزش سردفتری

کارآموزی کار در دفترخانه شامل چه مواردی می شود ؟

هدف ما از بیان کارآموزی در دفترخانه ، یادگیری عملی و تجربی کار با سیستم ثبت آنی و نحوه صحیح تنظیم اسناد می باشد.

کارآموزی کار در دفترخانه برای چه اشخاصی مفید و لازم است؟

 

 سران دفاتر اسناد رسمی : از این جهت یادگیری دو مورد فوق ( روش صحیح تنظیم اسناد ) و ( کار با سیستم ثبت آنی ) برای سردفتران عزیز مهم بوده  و حائزاهمیت است که مسئول نهایی تمامی اقدامات در دفترخانه شخص سردفتر است. لذا باید مهارت کافی و حتی بالاتر از سایر پرسنل دفترخانه داشته باشد .

دفتریاران و سندنویسان که قصد دارند در کنار حرفه ی خود از مهارت بالاتر و صد در صد نیز برخوردار شوند تا هم حقوق بیشتری عاید آنها شوند و هم اینکه در آینده بتوانند با آمادگی کاملی در مسیر سردفتر شدن گام بردارند.

کلیه علاقه مندان به کار در دفترخانه از جمله اپراتوران که باید حتما کار با سیستم ثبت آنی و نحوه تنظیم اسناد را آموزش ببینند.آموزش تخصصی کارآموزی سردفتری

برنامه های کاربردی و مورد نیاز برای دفتر های اسناد رسمی
مدرس وکالت

فعالیت های دفترخانه جهت کارآموزی تخصصی کار در دفترخانه

این دفترخانه با توجه به اهمیت  موضوع و اینکه در سالیان گذشته مشاهده شده که همکاران عزیز در بدو  اشتغال به علت عدم تجربه و تخصص کافی دچار ضرر و زیان شده اند و نیز در جهت بالابردن سطح کیفی و کمی دفترخانه، در زمینه آموزش این امور خدمات ذیل را ارائه میدهد.

کلاس های آموزشی کار در دفترخانه :
این کلاس ها در حال حاضر به دوصورت برگزار می شود:

الف ) کلاس های حضوری در 8 جلسه و آموزش همزمان نحوه صحیح تنظیم اسناد و کار با سیستم ثبت آنی ( با تعداد محدود ) آموزش حضوری

ب) کلاس های آنلاین و غیر حضوری که در حال حاضر و با توجه به محدودیت های زمانی و مکانی مورد استقبال قرار گرفته است . آموزش از طریق پنل کاربری اختصاصی و به سادگی امکان پذیر است.آموزش آنلاین و غیر حضوری سردفتری | آموزش مجازی ثبتی

نحوه تهیه کتاب و فیلم های آموزشی

1 – کتاب آموزش تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی برای اولین بار مرجع نوشتاری در حیطه دفاتر اسناد رسمی توسط این مجموعه به نگارش در آمده که با توجه به استقبال مخاطبین عزیز چاپ دوم کتاب نیز همراه با اصلاحات و الحاقات جدید انجام پذیرفت و بصورت ثبت سفارش کتاب چاپی یا فایل PDF براحتی قابل دانلود و در دسترس علاقه مندان و همکاران عزیز می باشد.کتاب آموزش تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی

2 – ویدیو های آموزش جامع نحوه تنظیم اسناد و کار با سیستم ثبت آنی که در قالب یک فلش مموری 16 گیگ مشتمل بر 14 فیلم آموزش ثبت آنی و نحوه ی تنظیم اسناد به علاقهمندان ارائه می گردد.ویدیو های جامع آموزشی سردفتری

آموزش آنلاین سردفتری

نحوه آموزش دوره های کارآموزی دفتر اسناد رسمی

این دفترخانه علاوه بر آموزش های ثبتی رایگان که به صورت مقاله و ویدیو در این سایت در اختیار عزیزان قرار داده ، آموزشهای تخصصی سردفتری را نیز در نظر گرفته است.

لطفا جهت ثبت نام کلاس های حضوری و آنلاین  با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید یا تقاضای خود را به همراه مشخصات به واتساپ ارسال بفرمایید:

آموزش آنلاین(غیر حضوری)

کلاسهای آنلاین (مجازی) در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود مورد استقبال دوستان واقع شده است که براحتی می توانند با این نحوه آموزش تمامی اصول تجربی و تخصصی کار در دفاتر اسناد رسمی از جمله سردفتری و نحوه صحیح تنظیم اسناد را بیاموزند. لطفا از طریق تماس مستقیم با آموزشگاه حقوقی وفاگستر یا مشاوره و ثبت نام در واتساپ و پیامک جهت هماهنگی و آموزش تخصصی کار در دفترخانه اقدام فرمایید.تماس با آموزشگاه حقوقی وفاگستر

 

33182790 – 021

09037900878

سوالات متداول

خیر ، نیازی نیست .
فرض ما این هست که شما کارآموز عزیز ،
هیچ اطلاعی در زمینه سردفتر اسناد رسمی ندارید . چون دوره آموزش سردفتر اسناد رسمی از مبتدی تا پیشرفته می باشد و هر چیزی که لازم باشد را در کلاس ها ،  آموزش می بینید .

برای کارآموزان محترمی که از شهرهای مختلف برای یادگیری تشریف می آورند ما روزهای پنجشنبه و جمعه را پیشنهاد می دهیم .

در حال حاضر هنرجویان مختلفی از شهرهای دور مثل :
مشهد ، گرگان ، کردستان و …. برای یادگیری به اینجا آمده اند .

کلاسهای  کارآموزی سردفتران و بطور کلی علاقه مندان عزیز به این حرفه شامل یک دوره آموزش 5 جلسه ای و به صورت حضوری میباشد و کلیه مسائل مرتبط با این شغل به طور کامل  و تجربی آموزش داده میشود.

اگر کارآموز عزیزی پس از طی 5 جلسه آموزش حضوری همچنان با سوالات و ابهاماتی مواجه باشد و مدرس تشخیص دهد ،یک الی دو جلسه فوق العاده برای آموزش کامل در نظر گرفته میشود.
“ما این اطمینان را به شما دوست عزیز میدهیم”
تا زمان یادگیری کامل ،این مجموعه در خدمت عزیزان خواهد بود، چرا که هدف اصلی ما از این جلسات آموزشی یادگیری کامل اصول حرفه ایی شغل سردفتریست./اسماعیل وفایی/

کلاس های مورد نظر فقط جهت بالا بردن سطح تجربی شرکت کنندگان میباشد بنحوی که سردفتر به راحتی دفترخانه را اداره کنند.
لذا یادگیری تنظیم سند خود مستلزم گذراندن دوره جداگانه ای میباشد.که پذیرش آن محدود میباشد و سردفتر پس از گذراندن آن میتواند براحتی و با مهارت یک اپراتور سند تنظیم کند.

خدمت دوستان عزیز عرض مینماییم که جلسات آموزشی ما بدون محدودیت سنی بوده و به صرف اینکه تشخیص داده شود دوره آموزشی برای شخص مفید فایده میباشد میتواند در کلاسها حضور داشته باشند.
درخصوص زمان برگزاری جلسات که البته برای راحتی حال همکاران بعد از ساعت کاری میباشد در حال حاضر روزهای سه شنبه الی پنجشنبه به مدت 3 روز در هفته میباشد.

جلسات آموزشی برای کارآموزان خانم و آقا میباشد که با هماهنگی برگزار میشود.

سلام و عرض ادب خدمت همه همکاران عزیز و علاقه مندان به شغل سردفتری

همانطور که بیان شد هدف از این دوره آموزشی بالابردن سطح تجربی و کاربردی سردفتران میباشد، بنحوی که براحتی بتواند دفترخانه را اداره کرده و در نهایت موجب بهبود وضعیت کیفی و کمی دفتر شود .
دوره آموزشی خصوصی توسط مدرس مجرب با 43 سال سابقه ی سند نویسی حرفه ای در دفترخانه برگزار میشود و آموزش تا زمانی که کارآموز به بالاترین سطح خود برسد و مدرس تشخیص دهد انجام می پذیرد.

جناب آقای وفایی

مدرس : اسماعیل وفائی

سردفتر دفتر اسناد رسمی مدیر آموزشگاه آزاد حقوقی وفاگستر نویسنده ی کتاب آموزش تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی

(( برای آشنایی با سایر فعالیت ها به لینک ذیل مراجعه فرمایید ))

کلیک کنید

خوشحال می شویم پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم

15 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر. در حال حاضر کارآموزی که کانون برای سردفتران در نظر گرفته 3 ماه است

  1. ببخشید سوال دیگه اینکه اگر مجوز دفتر را بگیری تا چه مدت وقت دفتر زدن هست؟منظورم انقضاشه؟ممنون

  2. سلام در صورت داشتن مدرک دوره، تضمینی برای ارائه مجوز دفتر وجود دارد یا صرفا بدلیل بالا رفتن آگاهی دوستان برگزار میشه؟

        1. سلام من شیش ماهه تو دفترخانه بعنوان کارآموز مشغولم ، آیا با خرید کتاب میتوانم بطور کامل همه چیز را یاد بگیرم؟

          1. سلام.کتاب آموزشی فقط از نظر تئوری اطلاعات شما را کامل می کنه. ولی برای کسب مهارت کار با سیستم ثبت آنی باید فیلم های آموزشی مشتمل بر 24 ویدیو در یک فلش 32 گیگ را تهیه کنید.

  3. سلام یعنی در حین ۳ماهی که باید کاراموز باشیم باید در همین مدت هم دفتر بزنیم؟؟؟یا مدت دفتر زدن بعد از گذراندن دوره ی کاراموزی شروع میشه؟؟؟؟

    1. سلام.طبق قانون از تاریخ صدور ابلاغ لغایت یکماه باید سردفتر اقدام به تاسیس دفترخانه نماید ولی در حال حاضر باید کارآموزی 6 ماهه طی شود.

  4. سلام خسته نباشید.
    ۱_ مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دوره کار آموزی چیست ؟
    ۲_ آیا برای این کار شرط سنی مهم است ؟

    1. سلام وقت بخیر . نیاز به مدرک یا شرایط سنی خاصی نیست. صرف مهارت کار با کامپیوتر میتوانید در دوره های کارآموزی شرکت کنید.

  5. لطفا نحوه خرید کتاب چاپ دوم به چه صورت هست ممنون اگر شرح دهید چون همکاراتون جوابگو نیستن نه از طریق تماس نه پیامک حتی واتساپ هم جواب نمیدنلطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام . لطفا آدرس دقیق و مشخصات خودتون را به شماره ذیل پیامک کنید. از طریق واتساپ و ایتا هم قابل سفارش هست.
      09037900878

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (4 امتیاز)